lördag 31 augusti 2013

Sexköpare är fan sjuka i huvudet

Har just sett Som en Pascha, dokumentärfilmen om Europas största bordell. Vet inte ens vad jag ska säga. Det kommer ta tid att smälta detta. Det är så sjukt att det finns människor som gör sånt. Köper sex. Som tror på det. Som betalar för att utnyttja andra människor utan att bry sig ett skit om hur dom mår. Fy fan, jag mår så dåligt av att tänka på det. Det övergår verkligen min fattningsförmåga... Jag förlorar allt hopp.

Jag kanske gör ett försök senare att skriva en jättebra och pedagogisk text om varför prostitution är fel... Om jag orkar... Mest blir jag bara så uppgiven, det känns så sjukt att man ens ska behöva ha den diskussionen. Lite som att prata om invandrare i termer av hur mycket dom eventuellt kostar. Det är så jävla ovärdigt.

2 kommentarer:

  1. Boktips: Varat och varan, av Kajsa Ekis Ekman. Inte för att jag läst den, men typ alla apcoola feminister ever rekommenderar den. Handlar om just prostitution osv. Jag har varit på väg att läsa den i flera år men aldrig kommit igång.

    SvaraRadera
  2. Samma här, har länge tänkt läsa den. Vi kanske ska starta en bokcirkel? ;)

    SvaraRadera